Nya rutiner del 2

Nu när jag inom kort skall börja jobba utombys kommer det nog att kräva lite nya vardagsrutiner för mig. Som tur är så börjar jag jobba på nya stället ungefär samtidigt som barnen få sommarlov, vilket förenklar tillvaron avsevärt. Jag hinner komma in i rutinerna ordentligt innan höstterminen börjar. Dessutom kommer det att bli lättare än vanligt i höst när barnen får flytta tillbaka till Söderpark.

Den största förändringen för min del blr nog att jag måste duscha före jobbet istället för efter.

Men jag måste nog förändra outfiten också och kan nog skippa termosen. Kunskapen om pallkragar riskerar att åter bli värdelöst vetande precis som svarabhaktivokalen alltid varit.

För övrigt hoppas jag innerligt att jag kommer till en plats där jag känner mig hemma, att jag äntligen slipper att känna mig som en björk i en tallskog. Hur mycket jag ,på tidigare arbetsplatser, än försökt anpassa mig efter omgivningen har jag ändå inte fått barr. Men jag kanske kommer till en lövskog den här gången, eller åtminstone en blandskog? Hoppas, hoppas.

På det privata planet innebär det naturligtvis att det inte blir en Gotlandssommar och inget uppträdande på politikerveckan som planerats. Men det går ändå. Men min musikaliska guide till Gotland är så gott som färdig så den påverkas inte. Och Gulle: ViKan ändå!

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: GreenHeart

Skönt att veta var jag har dig i sommar, Gotland är så lååångt bort och så pratar dom så konstigt!
Du nämnde rutiner, har hört ordet men aldrig förstått innebörden...?

2008-05-20 @ 15:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0