Naturens dofter

Eftersom jag är mellan två jobb några dagar tänkte jag passa på att tvätta lakan och låta torka utomhus för dem brukar dofta friskt hela vintern då.
Tyvärr så är inte bönderna runt omkring lediga just nu, (eller bönder är i och för sig aldrig lediga det vet jag mycket väl) för just denna vecka verkar det som om LRF utlyst nationella gödselspridarveckan, för det är tusan vad det stinker över allt.
Vår jasminbuske är på väg att slå ut och brukar normalt sett sprida väldoft i hela trädgården och en bit in i huset så här års, men den är i år helt utkonkurrerad av stanken av gödsel.

Ja, jag vill ha mat på bordet.
Ja, bönder har det tufft
Ja, det är bättre för miljön med naturgödsel än konstgödsel

Men jag vill också kunna hänga tvätt och sitta ute och äta, kanske grilla lite (även om vi vinslövsbor gör det inomhus). Så snälla LRF Skåne, med gotländska Åsa i spetsen, välj sista veckan i november typ, nästa gång ni har gödselspridarfest.

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0