Kvällens resultat

Nu sitter ni väl uppe och väntar på att få reda på hur det gick i tävlingen?
Men innan jag berättar hur det gick vill jag tacka Totte och Ekelundskan för uppmuntran och glada tillrop. Sånt värmer. Det är bara ett litet men, att säga till mig att koppla på vinnarskallen är lite som att säga till Linda Rosing att använda hjärnan. Går det inte, så går det inte.

I kväll vann TV-soffan överlägset över lydnadstävling i ösregn. Den sistnämnda var inte ens med i matchen.

Ute i ösregnet var dock maken som vann golfrundan med kollegorna för tredje gången i rad. Dessutom vann han 116:- på nätpokern tidigare idag. Men vänta med att skicka tiggarbrev eftersom han kanske förlorar i morgon. Jag menar, han som har sån tur i kärlek kan väl inte ha tur i spel också?

Tuva tävlade med kaninen. Men kaninen tävlade inte med henne. Lite som när barnen var små, den som förlorade sa alltid:Jag tävlade faktiskt inte!

Eller som det så käckt står på mellanmjölkspaketen:
Du behöver inte komma först. Du hinner ändå. (Skåne Mejerier)

Apropå Skånemejerier så är jag faktiskt lite besviken på dem. De har i veckovis annonserat att "Nu har mjölken fått nytt utseende" Jag som hatar mjölk såg ändå framemot att få se den nya mjölken. Skulle den vara blå, eller genomskinlig eller brun? Många gissningar, men ingen visste säkert. Döm om min förvåning när jag hällde upp ett glas och såg att den såg precis ut som den alltid har gjort, inte en tillstymmelse till förändring. Däremot såg förpackningarna helt annorlunda ut mot tidigare, med rosa blommor och krusiduller. LURAD!

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: GreenHeart

Gokväll. Så du hann med en sväng till på glädjesidan innan J Blund (J Henriksson?) fick dig på bättre tankar? Jag föll för A-trycket och har nu uppdaterat min "månadsblogg". Kram

2008-05-26 @ 23:24:36
URL: http://gronabonansblogg.blogspot.com
Postat av: sjuksyrran

:) Jag brukar också spela nätpoker ibland. Vem vet kanske har jag lurat han på en pott eller två?

2008-05-27 @ 20:13:28
URL: http://miljonresan.blogg.se
Postat av: Totte

Nämen... Hon hade vunnit om... Det finns inget dåligt väder när det vankas tävling!

VINNARSKALLEN

2008-05-27 @ 23:23:10
URL: http://thomasjalkling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0