Kungen och jag

Trogna läsare av Glädjebloggen vet att jag nyligen skrev om mina teorier om att ens placering i syskonskaran påverkar hur pass tävlingsinriktad man blir.

Jag hann knappt skriva färdigt inlägget förrän jag får det bekräftat av en artikel i Norra Skåne 28/5-08.
Beteendevetaren Elisabeth Schönbeck studerar hur vår placering i syskonskaran påverkar vår personlighet.

I artikeln tas bl a Charlotte Perelli upp som exempel. Det står att hon kan få svårt att komma över fiaskot i melodifestiavalen eftersom hon är äldstabarn . "Generellt sett är det värre för ett äldstabarn att misslyckas. De bygger sin identitet mera på prestation och är därför sämre förlorare än småsyskon" säger Elisabeth Schönbeck. Däremot står det ingenstans i artikeln att storasystrar är mer benägna att bära silverklänningar än småsyskon.

Själv är jag mer som kungen. Har flera äldre systrar och totalt avsaknad av ledaregenskaper.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Mats Andersson

"Själv är jag mer som kungen. Har flera äldre systrar och totalt avsaknad av ledaregenskaper."

Hahaha!
Den var kul. Är du komiker eller? :)

Ha en trevlig sommar så ses vi på HÄCK i höst!

2008-05-29 @ 10:54:45
URL: http://www.mats-andersson.se
Postat av: Agneta

Mats: Tack och tack det samma. Ser fram emot HÄCK-hösten.
När får man titulera sig komiker? Och kan man få titeln indragen om man inte fått folk att skratta uinder en längre period?

Ha det gott och hälsa E!

2008-05-29 @ 13:59:38
Postat av: Mats Andersson

Jag tycker att man kan få kalla sig komiker när andra kallar en komiker. Tror inte man kan få den titeln indragen, men jag är inte säker.

Det är stora frågor du ställer. :)

2008-05-30 @ 13:59:00
URL: http://www.mats-andersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0