Hellre rik och frisk

än fattig och sjuk.
Ja denna självklarhet har man hört många gånger. Idag hittade jag en rubrik i Norra Skåne som fick mig att tänka på just det uttrycket. Så här stod det: "Regionen vill att äldre håller sig friska längre. " Någon som är emot detta? Hör av er i så fall. (Regionen=Region Skåne=Landstinget)

Det ironiska i sammanhanget är  att man vänder blickarna mot Jönköpings län som skall vara en föregångare när det gäller äldre-projekt. Det är bara det att i Jönköpings län ligger Gislaved och där har man just nu ett uppmärksammat fall där ett par som levt ihop i över 70 år tvingas bo åtskilda eftersom hon är för sjuk för att bo hemma och han för frisk för att bo i särskilt boende. Nu sitter de alldeles ensamma var och en på sitt håll och längtar efter varandras sällskap. De har bara en enda, gemensam, önskan att få tillbringa sina sista dagar tillsammans.
Men den "ansvariga" kommunpolitkern som intervjuades hävdade att man agerat helt i enlighet med gällande lag.
Borde det inte vara kriminellt att göra så?

Till sist ett passande ordspråk hur jag vill leva mitt liv
"Hellre död än oengagerad" Ann Gahte Eriksson

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: sjuksyrran

Det skulle verkligen vara kriminellt. Blir så arg. Såg precis på nyheter där det berättades att Landstinget i Göteborg inhandlat konst för 450000 kr av Erns Billgren. Det är sånt våra skattepengar går till istället för att det gamla paret ska få leva sina sista dagar ihop. Upprörande.

Ha det gott!

2008-05-22 @ 23:57:57
URL: http://miljonresan.blogg.se
Postat av: Petra

Fan... jag har ingen i silver! Går det bra om jag tar den i GULD???
Sen tycker jag att det hade varit ok med att boka hela, känns lite exklusivare då och bättre för min självkänsla (folkskygg).
Vi ses på stationen och då uppklädda till tänderna!
Kram
Peppe

2008-05-23 @ 12:52:33
URL: http://jalkling.blogg.se
Postat av: maria

http://ladiesmafia.mylava.net/

Kom in och umgås med oss !

2008-05-23 @ 20:17:42
URL: http://hippamorsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0