Hallon eller blåbär?

I dag var jag på anställningsintervju nummer två på samma ställe, en s.k. fördjupad intervju. Jag hade onda föraningar om vad det skulle innebära, men tack och lov besannades dem inte.

Jag råkar nämligen vara allergisk mot fördjupningsintervjuer som pågår i timtal och går ut på att fylla i formulär med de mest irrelevanta frågor i ett formulär som sedan skall analyseras av någon amatörpsykolog utan självinsikt. (Jag har ett skräckexempel på detta i min erfarenhetsbank)

I morgon får jag besked om jag får jobbet eller inte.

Om jag får det skulle jag bli jätteglad. Det är en arbetsplats som jag länge velat arbeta på, men som inte visat något intresse för mig förrän nu.
Om jag inte får det kommer jag att se fram emot att familjen istället tillbringar sommaren på Gotland.

Det känns som om jag skulle kunna använda uttrycket: "Det är som att välja mellan hallon eller blåbär" i detta fall.
Jag kan ju inte få båda, hur gärna jag än skulle vilja.
Eller som Christian Luuk uttryckte det när han var i Finland: "Tar du blåbären, så tar ja hallonen"

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Totte

Hej Agneta. Tack för ALLA kommentarer!
Nu jäklar. Min spåkula säger att det inte blir så mycket Gotland i sommar. Jag håller alla tummar jag har!

2008-05-16 @ 06:25:09
URL: http://thomasjalkling.blogg.se
Postat av: Ekelundskan

Hallon eller blåbär, hallon eller blåbär.
En blandning hade ju inte varit helt fel.
Men jag håller på hallonen - blåbär är inte min grej helt enkelt.
Jag sitter på mina tummar...

2008-05-16 @ 07:40:27
URL: http://ekelundskan.blogg.se
Postat av: Inger

En blandning av hallon och blåbär blir väl drottningsylt och det smakar ju skit redan i munnen, så bären var för sig är nog ändå att föredra.

2008-05-16 @ 09:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0