Dubbla nöjet för halva summan!

Idag var jag tvungen att ändra inkomst till Försäkringskassan, för min egen skull. Då upptäckte jag, svart på vitt, att min årsinkomst har mer än halverats sedan 2006. Det märkliga är att jämfört med samma period så har livskvaliteten ökat med ca 100%.

Tänk att det skall ta över 40 år innan man kommer till insikt om vad som har respektive saknar betydelse.

Som jag ev. tidigare nämnt så fick jag inte jobbet jag intervjuades för. Men jag måste ge en eloge till chefen på det företaget, för han ringde mig och berättade varför det inte blev jag. Det var helt enkelt så att de hade en person som hade exakt den utbildning och yrkeserfarenhet som de frågade efter. Han sa dessutom att jag gjorde en bättre intervju än henne, så det fanns inget jag kunde ha gjort annorlunda. Mer än att mjligen ha valt en annan utbildning för sisådär en tjugo-tjugofem år sedan. Men hur som helst så tyckte jag att han agerade föredömligt.

Så nu blir det nog att ålanera enligt ursprungsplanen, vilket innebär ca 5-6 veckor på Gotland, med arbete hos svågern (som fyller år idag). Jag förstår att ni tycker synd om mig som måste tillbringa hela sommaren där, med solen, naturen, havet, raukarna, blåelden, kalkstenen och Göran Ringbom. Men jag vill klara det, jag kan klara det, jag skall klara det.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Petra

Nja...som vän ska man ju ställa upp.
Så visst.
Jag kan väl ta några av veckorna så att du inte behöver ta all skit...
Kram
Petra

2008-05-04 @ 23:56:55
URL: http://jalkling.blogg.se
Postat av: Ekelundskan

Ja, jag funderade genast på hur jag skulle kunna ställa upp. Men nu ser jag att Petra var flera timmar före mig med ett erbjudande som jag förstår att du hoppade på. Ingen fara - jag tar hand om någon dansk liten ö istället...

2008-05-05 @ 07:31:06
URL: http://ekelundskan.blogg.se
Postat av: Agneta

Hej flickor! Skönt med vänner som alltid ställer upp. Men kom ihåg att det inte bara är sol och salta bad, det kan vara en dans på rosor och ruiner också. Dessutom så innebär det att ni får jobbe också. Vilket
betyder att ni måste stå ut med stockholmare som:sjunger "Snabbköpskassrösken" för er minst 3 ggr om dagen, frågar om närmaste vägen till systemet (lär ni er snabbt), frågar hur dags Karlsöfärjan går, undrar om Ingmar Bergman verkligen är död, undrar var man kan få tag på äkta lammkött (nej, det är inte er dom menar)framförallt frågar:Och vad gör ni på vintern??? Men om ni står ut med detta kommer det nog att gå bra för er.

2008-05-05 @ 15:20:41
URL: http://gladjebloggen.blogg.se
Postat av: Vän av ordning

»Idag var jag tvungen att ändra inkomst till Försäkringskassan, för min egen skull. Då upptäckte jag, svart på vitt, att min årsinkomst har mer än halverats sedan 2006. Det märkliga är att jämfört med samma period så har livskvaliteten ökat med ca 100%.«

Märkligt? Inte alls. Inkomsten har alltså halverats och livskvaliteten fördubblats. Ekvationen blir högintressant om även nästa halvering av inkomst (vilket egentligen då bara är 25% av utgångsläget) även det kan fördubbla livskvaliten (som då uppnår 400% av läge ett).

Så kan man hålla på tills man är helt toklycklig, och inkomstreduceringen känns mindre och mindre eftersom hälften av hälften av hälften inte kostar så många kronor egentligen.

Lycka till!

2008-06-01 @ 11:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0