Bara 18 år kvar.....

I går sa sonen: Mamma nu är det bara 18 år tills du fyller 60!
Eftersom han hade rätt så kunde jag inte gärna slå honom.

Istället försökte jag skaffa mig tidsperspektiv.

För 18 år sedan:
-fanns inte internet
-hade inte första avsnittet av Expedition Robinson sänts
-var blondinbella inte ens född
-så använde de få som hade mobiltelefon dem till att ringa med
-hade Gyllene Tider gjort sin avskedsturne för länge sedan
-var det 8 år kvar tills DVD-spelaren kom och kostade då asmycket och användes bara för industriellt bruk
-visste ingen vem ICA-Stig var
-fyllde Arne Weise 100 år
-fanns det snö på vintern
-kunde man gå in på ett café och beställa kaffe med mjölk och ändå bli förstådd

När jag tänker på detta så inser jag att 18 år är en väldigt låååång tid.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Totte

Hmm... tiden går fort. Mycket fort. Man kan säga att du är mer 60 än 20... He, he!

2008-05-25 @ 09:52:26
URL: http://thomasjalkling.blogg.se
Postat av: Elin :-)

Haha... Vilka oerhört sköna observationer!

2008-05-25 @ 13:28:19
URL: http://elinnorden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0