Vilken tur

Tänk så bra saker blir när man tittar i backspegeln och inser att det var tur att man inte fick som man ville, för då hade det inte blivit så bra som det blev.

Som t ex alla olyckliga förälskelser i tonåren och framåt. När "vårblommorna" man trånade efter inte ens noterade att man fanns. Hade jag fått som jag ville då så hade jag kanske levt med en vissen tulipan i mitt liv, kanske med en stor traktor och hundra tunnland stenfri jord och 50 hektar avverkningsklar skog, men lika vissen ändå. Då hade jag ju inte haft J vid min sida, hemska tanke.

Eller om jag och I-L hade hunnit från gårdsplanen för att beställa utlandsresan 1989. Nu hann jag höra telefonen och gick in och svarade. Det var från Högskolan i Växjö som hade beslutat sig för att bevilja min dispens och erbjuda mig en plats under förutsättning att jag kunde infinna mig dagen därpå.

Eller missfallet jag fick 1996. Då hade jag inte haft äldste sonen, som är så fantastiskt härlig.

Dessutom var det vädigt bra att jag inte fick något av alla de jobb jag sökt under det senaste året, för då hade jag ju inte fått det jag har nu.

Nog är jag född under en lycklig stjärna!

Kram
Agneta

"Erfarenhet är som att ha en karta på ryggen" Okänd



Kommentarer
Postat av: Totte

Ja, tänk vad tillfälligheter gör. Och slumpen. Du har haft riktigt bra flyt. Grattis till ditt och din fina familjs liv!

2008-06-26 @ 09:20:22
URL: http://thomasjalkling.blogg.se/
Postat av: Den kloka storasystern

Hur jag än försöker kan jag för mitt liv inte dra mig till minnes vem du dejtade som hade stor traktor och hundra tunnland stenfri jord och 50 hektar avverkningsklar skog? Jag minns en hockeyspelare, en fotograf och en hopplös estet, behöver jag säga att jag är glad att det blev Jörgen?! (okej, jag vet, jag har "glömt" ett par stycken men det var av omtanke)

2008-06-26 @ 16:44:44
Postat av: Agneta

Totte:Tack det samma



Storasyster: Som vanligt har du läst men ej förstått. Jag skrev inte att jag HADE dejtat dem, utan att jag ville. Det var just det som var själva poängen med inlägget, att man inte fick som man ville och att... Äh skit samma.....

2008-06-26 @ 18:21:31
Postat av: ännu klokare storasyster

jag fatta, jag fatta... själv tänker jag mer: va skudd ja ut den där kvälln å göre

2008-06-26 @ 20:15:36
Postat av: Malena

Jag minns några till, ekonomen som framkallade behovet att piska just ekonomer hade väl lantlig bakgrund, kanske fanns det en stor traktor där, förmodligen dock ingen avverkningsbar skog efter Gudrun och Per.

2008-06-27 @ 09:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0