Vi som blommar sent del 2

Utav de kommentarer och mail jag fått så verkar det som om höstblommorna är de som får flest sympatier och som flest verkar identifiera sig med. Vårblommornas taggar verkar däremot fortfarande sticka i våra sargade hjärtan.

Så här skriver t ex signaturen "Vän av ordning":
Jag skulle vilja lägga till under "vårblommorna" att de har ett extremt rotsystem. Man ser dom oftast på exakt samma ställe där de först blommade, rent geografiskt.

Höstblommorna dyker däremot upp på helt andra ställen än där man såg dom senast. Att de blommar ut i full prakt kan ha med två saker att göra; all skit de fick ta under uppväxten blev till slut näring när de planterades i bättre jord, samt att vårblommorna förbrukade allt syre i sin omgivning.

Du har så rätt Herr S. Men visst är det skönt att skadeglatt konstatera att de som tidigare fick all uppmärksamhet ,idag är nästan bortglömda. Vem minns att de någonsin blommat, det var ju så förfärligt länge sedan.

Till sist: Det finns ytterligare två blommor som jag glömde i min uppräkning: nämligen garderobsblomman och fikusen. Vilka kännetecken de har får ni själva räkna ut, men jag kan säga så pass mycket att om de har sticklingar är de antingen hämtade från annat land eller framavlade på konstgjord väg.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Plötsligt kände jag mig precis som en garderobsblomma. Mest kanske för att jag gillade ordet, men även för att jag nog har legat och tryckt i garderoben tills nu när jag måste ge mig ut på arbetsmarknaden igen.
Hur som - du tänker så bra tankar ibland...

//A

2008-06-03 @ 22:53:11
URL: http://ekelundskan.blogg.se
Postat av: Vän av ordning

Att ge sig ut på arbetsmarknaden kräver både ork och idé.
De är sällsynta, orkidéerna.

2008-06-04 @ 07:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0