Temafest

I veckan fick jag inbjudan till en (stor) fest i slutet av sommaren. Temat skulle vara OS och bästa, fyndigaste, originellaste utstyrsel skulle premieras.
Eftersom festen i fråga ligger lite olämpligt till tidsmässigt blir det nog svårt att närvara, men det finns ändå inget som hindrar att jag planerar utifall att.

Jag började med att titta över min kropp för att sedan tänka tillbaka på min idrottsliga karriär. Den sistnämnda dog i sin vagga innan den ens hade fått blomma ut. Den avbröts i femte klass då jag bröt armen i samband med en höjdhoppsträning, då jag precis toppat mitt personbästa (0,85). Efter det ville inte riktigt karriären ta fart så jag bestämde mig för att lägga av. Jag var helt enkelt trött på idrottsskador vid det här laget. Hade jag fortsatt hade det kanske varit jag som varit buksvägerska med Lena Ph.

När jag ockulärbesiktigat kroppen så kom jag på att det bästa jag kan göra är att låtsas att det är OS i Moskva 1980 istället för Peking 2008 och att jag är en mycket framgångsrik kulstöterska från Östtyskland. Jag får försöka hitta en lösmustasch tills dess. Och dopingpreparat kan man beställa från internet?

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0