Shit inclusive!

Som jag tidigare nämnt så ogillar jag något alldeles fruktansvärt allt skit som man får bara för att man köper något annat, typ cykel på köpet, eftersom jag anser det vara värsta formen av överkonsumtion och resursslöseri.
Denna vecka har varit ovanligt välfylld med dylika saker.

Måndag: necessär i genomskinlig orange plast för att jag köpte hårvårdsprodukter
Tisdag: en "Self-tanning natural & uniform color" (våtservett med brun-utan-sol-effekt) samt 3 st "always silk avec de la soie" för att jag köpte Amelia
Onsdag: 2 st (!) extrabilagor som enbart handlade om Fotbolls-EM bara för att jag prenumererar på Norra Skåne

Vad händer i morgon? En sydväst med dalmatiner-tassar för att jag åker tåg, en dvd-film om Lars Roos för att jag tankar bilen eller en diskborste för att jag är gift?

Nej, jag gillar inte bonusar, oavsett om det handlar om skandia-direktörer eller trosskydd.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: GreenHeart

När jag beställde gåvoprenumerationer i julklapp fanns det vissa bonusar som jag inte ville ha. Djurtestad mascara, dåligt shampoo, ful väska etc. Jag bad att få slippa men se, det gick icke för sig! Å andra sidan blev vännerna glada, dom fick fler paket än brukligt från sin generösa vän...

2008-06-05 @ 10:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0