Så var de på plats

igen, kilona jag tappade på Litografen i höstas. Ett efter ett har de hittat hem till Mamma igen. Inte för att jag saknat dem precis, inte alls faktiskt, men det kan man ju inte säga när de sakta kommer smygande och lägger sig tätt intill midjan och gonar in sig.

Jag skall försöka lura iväg dem igen, men vet inte riktigt hur. På nya jobbet har de ett digert friskvårdsutbud, enligt broschyren, men när skall man hinna med det? På lunchen, nej då äter jag ju, på fikarasterna likaså och när kvällen kommer måste jag ju hem till maken och hans dignande matbord. Men snart skall vi flytta till ett annat hus på jobbet, då kommer jag lite längre från restaurangen, så då får jag motion när jag går dit. Jag skall sitta i gamla cafeterian, hoppas att de inte flyttat glassboxen.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Anette

Ja du, det är nåt konstigt med de där extra kilona, de liksom bara är där och DE lyder minsann inte order!

"Stick iväg" och "jag vill inte ha er på mig" funkar inte.

Motion....hmmm...håller med dig, när ska man hinna med det.Jag har ju dessutom semester....

kram

anette

2008-06-30 @ 21:28:29
URL: http://an1str.blogspot.se
Postat av: GreenHeart

Jag tycker bäst om den sortens motion som man skickar till såna som bestämmer så att dom gör som dom ska och inte som dom har lust med just den dagen. Om inte, borde dom ut och motionera på riktigt, som straff!

2008-07-01 @ 15:42:51
Postat av: Anette

Och nu undrar ju en hel värld hur det gick igår?

Strålande hoppas och tror jag :)

2008-07-02 @ 11:53:26
URL: http://an1str.blogspot.se
Postat av: Totte

Ja, hur gick det i Malmö igår???

2008-07-02 @ 15:35:54
URL: http://thomasjalkling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0