Pinsamt i politiken

Jag måste sälla mig till den stora skaran bloggare som dissar FRA-lagen.
Men framförallt så dissar jag det politiska spelet vars regler jag aldrig lär mig förstå.

Först tog förra regeringen fram ett lagförslag som röstades ner av dåvarande oppositionen. Sedan tog nuvarande regering upp den igen och drev den, varpå nuvarande oppositionen röstade nej till förslaget.
Är det bara jag som tycker att det är konstigt?

Pinsamt också att vuxna människor med egen vilja låter sig tuktas av partipiskan. Heder dock åt Camilla Lindberg (fp) som vågade rösta emot. Dock är jag besviken på Birgitta Olsson (fp) som nöjde sig med att lägga ner sin röst.
Mesigt Birgitta, det trodde jag inte om dig.

Tydligen skulle FRA använda sig av sökord som de sedan kunde leta upp misstänkta terrorister på. Jag har aldrig jobbat som terrorist så jag vet inte hur de lägger upp sin arbetsdag. Men det kanske är så att de typ sms:ar till varandra "Vi ses i gate 14 till flight SK 590. Glöm inte att ta med sprängmedel och huva. Kram Usama"

Kan någon med större yrkeserfarenhet på området än jag skriva och berätta hur det går till?

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: GreenHeart

Håller med dig vad gäller Birgitta. Sin partitillhörighet till trots har jag alltid gillat henne,(månne pga av vårt gemensamma förflutna?) nu är jag rädd att hon blivit POLITIKER. Träffar du henne i nån dal på ön så får du ge henne en åthutning!

2008-06-25 @ 11:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0