Minnen från 70-talet

Apropå mitt inlägg om ett huvud som en garderob skrev svågern så här:

"Du skall vara glad du att ditt huvud kan liknas vid din garderob Agneta! Mitt liknar tyvärr mer Tofta prylmarknad med en massa gammal skit ingen är särskilt intresserad av... Vi var ute hos Ballan & Ojan igår och jag blir förvånad över mig själv ibland hur saker som hände för över 30 år sen och namn på personer som jag inte träffat sen 70-talet finns kvar långt därinne. Jag går och hoppas på att man i framtiden kan göra en defragmentering av hjärnan så att istället lite nytt kanske kan fastna... Kunde ju vara kul att kunna namnen utantill på föräldrarna och barnen t.ex. ;-)"

Ja visst är det trist när man kommer ihåg telefonnumren som ens gamla klasskompisar hade, men inte kan lära sig makens mobilnummer, eller minns PLU-numret på Mellanmjölk men har svårt att komma ihåg koden på ICA-kortet.

Däremot har jag inga problem att lära mig namnen på barn och föräldrar i klassen. Jag kan även ha lite koll på föräldrarnas  förflutna (eller hur U Gulle och P-ra?) ibland. Dock hoppas jag att de inte har samma koll på mitt förflutna. Det vore nämligen väldigt trist om de kände till hur otroligt mesig och tafatt jag alltid varit.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Jobbigt med onödigt vetande. Själv har jag full koll på innehållet i kylen, men noll koll på innehållet på bankkontot...
Däremot vill jag gärna lära mig PLU-koden på mjölk, men struntar fullkomligt i namnet på fotbollsgrabbarna och deras föräldrar...
:-)

2008-06-01 @ 21:58:29
URL: http://ekelundskan.blogg.se
Postat av: Agneta

PLU-koden på mjölk är oftast meningslöst kunnande numera, då den ersatts av EAN-kod, som jag inte ens frsökt lära mig utantill.

Du anar inte vilka stories du riskerar att missa genom
ditt ointresse för föräldrarna. Tro mig!

2008-06-02 @ 08:06:19
Postat av: Petra

Jag ser dig mer än gärna lite mesig och tafatt...
Låt det stanna där, även om de inte skriver ut de riktiga namnen!!!
Kram
Petra

2008-06-02 @ 21:50:45
URL: http://jalkling.blogg.se
Postat av: GreenHeart

Som djurrättsaktivist hävdar jag med bestämdhet att mesar har precis lika stor rätt att finnas som alla vi andra hönor! Vad gäller kompisföräldrar så önskar jag att jag kunde minnas men tyvärr (eller inte)så är hårddisken full. Arbetsskada?

2008-06-03 @ 12:06:13
Postat av: Agneta

Kära Grönhjärta! Det är ju du som gör att jag vet så mycket om somligas förflutna, sant eller ej, spelar ingen roll.

2008-06-03 @ 16:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0