Masochism och Danskdödare

Svt har som slogan: "Om inte vi gör det, vem skall då göra det?" Och det är sant, ingen annan kanal än Svt 2 skulle, på bästa sändningstid, lördagar 20.00-23.00, få för sig att sända program under teman som: dödsstraff, Fidel Castro, Ingmar Bergman och dansband. I kväll toppar de sin satsning gentemot gruppen självplågare genom att ha tema miljöförstöring.
Det lockar säkert många tittare från fotbollen!

Jag tycker inte att alla program måste vara lättsmält underhållning som Bygglov o dyl och program om miljöförstöring är säkert väldigt nyttiga att titta på. Men varför lördagskvällar?

Men om jag inte vill titta på det men ändå få valuta för licenspengarna i kväll kan jag alltid titta på Minnenas television kl 20.00. I kväll sänder man ett avsnitt från 70-talsserien N.P Möller. Minns ni honom, den gamle fastighetsskötaren och hans hund Kalle?
Jag gillade den när den sändes, men jag undrar om den åldrats med värdighet? Hm, är det värt risken att titta för att som så många gånger förr upptäcka att töntfaktorn är hög med nutida ögonmått mätt? Jag kan ju hinna med en titt mellan matcherna, eller skall jag ägna mig åt Stieg?

Kvällens avsnitt skulle i alla fall handla om det fd fotbollsesset "Danskdödaren" kallad och hans son Rune. Rune har ärvt faderns bollsinne men spelar inte fotboll utan minigolf. Som bäddat för en familjetragedi m a o.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Nej - lämna Stieg åt sitt öde. Det mår både han och du bäst av. Jag tror att NP Möller blir ett kanonprogram. Vill minnas att jag som ung fick se min mor skratta hejdlöst åt detta program, så nu förväntar jag mig att jag äntligen ska förstå skämten!

Och minigolf ger ju lite känsla av "Hem till byn", så jag tror det blir ett kanonavsnitt...

2008-06-14 @ 16:03:31
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Agneta

Jag vet inte om Stiegs välmående påverkas av mina val i afton. Han kan nog inte må sämre.

2008-06-14 @ 18:01:51
Postat av: Ekelundskan

Säg inte det, säg inte det...

Reinkarnation eller nåt, kanske?

Eller som dom säger - det man inte vet har man inte ont av!

2008-06-14 @ 23:05:23
URL: http://ekelundskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0