Klokt val

Det blev N.P Möller ikväll. Till min stora förvåning och ohämmade glädje hade den legat till sig och blivit bättre på de 31 år som gått sedan den gjordes. Som ett gammalt årgångsvin.

Förutom en hög nostalgifaktor med utsvängda, tajta jeans och Opel Rekord, så hade den även många beröringspunkter med Plötsligt i Vinslöv. T ex valde frun i huset att bada i samband med minigolftävlingen eftersom det var grant väder, första priset var inte en klockradio, men väl en färgteve och det hela avslutades med att det togs nånna bilder.

Fantastiskt!

Jag hoppas att jag är lika välbehållen om 31 år.

Kram
Agneta

P:S I kväll klämde jag en (ungdoms?)finne på min haka. Kanske den sista någonsin? D.S

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Ja, faktiskt.

Jag skrattade.

Och han var allt lite småmysig den där NP.

Och hon - limptanten - (Skogaholmstanten, eller vad hon nu hette) var ju en liten joker kan jag känna.

Hon skulle platsa i ett helt eget program enligt mig!

2008-06-14 @ 23:07:43
URL: http://ekelundskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0