Hur tänker du....

i ditt förhållande till arbete och tid?

Jag brukar (försöka) tänka så här: Istället för att tänka på hur mycket arbetsuppgifter jag har och försöka räkna ut hur många timmar extra jag behöver för att hinna med dessa, så brukar jag vända på det och tänka: Så här mycket tid har jag till mitt förfogande, hur många, och framförallt vilka, arbetsuppgifter kan jag hinna med på den tiden.

Annars är risken stor att man går in i väggen, eftersom arbetsuppgifter har en tendens att aldrig ta slut. På de flesta jobb skulle man nog kunna jobba dygnet runt och ändå upptäcka att man inte hinner. Så varför ens försöka.

Med risk för att verka arbetsskygg och ambitionslös så nöjer jag mig med att göra mitt allra yttersta för att det skall bli så bra som möjligt de 8 timmar jag är på jobbet varje dag. Räcker inte det får man väl byta ut mig.
Som yrkesmänniska är jag nämligen utbytbar, men inte som medmänniska, mamma, hustru, syster och vän.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: GreenHeart

Du är min förebild och mentor, du visa kvinna! När jag blir stor vill jag bli precis som du;-)

2008-06-29 @ 22:22:56
URL: http://gronabonansblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0