Första skoldagen

Idag började jag på mitt nya jobb på högskolan. Det var hur trevligt som helst. Jag känner på mig att jag kommer att trivas. Fast visst verkar vissa saker lite skumma. Eller vad sägs om detta:
-Man får rösta hur man vill
-Man får dricka alkohol när man är ledig
-Det finns andra människor som jobbar där
Visst, det låter osannolikt, men DET ÄR SANT och inga pallkragar har de heller att mäta sig med.

(En inte alltför nära bekant undrade när hon fick höra vart jag fått jobb, om det var som biträdande rektor. Om hon ändå skulle ta i så väldigt, så varför då nöja sig med biträdande?)

Men som sagt det verkar som en trivsam arbetsplats. Om jag måste avstå en långvistelse på Gotland för ett arbete så känns det som om det är detta är det rätta.

Tyvärr blir det följaktligen inget stand-up-framträdande i samband med politikerveckan tillsammans med Khalid som planerat, men kanske en annan gång nån annanstans. Dessutom vet man inte hur det hade funkat på "hemmaplan". De kanske varken sett PiV eller Svamp-Bob.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Du har rätt - svårt att bli profet i sin egen hemstad.
Och jag tror du gör en fin mjukstart på nya jobbet nu när snart sommarlovet är här!
Själv ska jag på en intervju idag - och går den inte bra kan jag alltid säga:
Jag hade i alla fall tur med vädret...

2008-06-05 @ 07:34:46
URL: http://ekelundskan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0