FAQ II

Nu skall ni få reda på vilken som är den absolut vanligaste frågan jag får så fort jag träffar nya människor:
"Varifrån på Gotland kommer du?" När jag artigt svara Kräklingbo tittarde besviket på mig och berättat att de bara varit i Visby men väldigt gärna skulle åka till Fårö någon gång.
Men som sagt alla menar väl.
Den näst vanligaste frågan är: "hur har en båtflykting hamnat på fastlandet?" tätt följd av "trevligt att raukas", fast det är förstås ingen fråga.

Mina släktingar som bor kvar har det värre som ni kan se i deras kommentarer från förra FAQ-inlägget.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Totte

Kräklingbo! Där har jag varit. Det är fint där!

2008-06-19 @ 19:25:39
URL: http://thomasjalkling.blogg.se/
Postat av: Ekelundskan

Du är säker på att det ligger på Gotland? Jag känner ju mycket väl till ön efter att ha varit där flera gånger: en gång när jag var 12 år och nu vid 30+ någonting, faktiskt.

Visby och Fårö har man ju hört talas om och därför besökt. Du menar alltså att det finns mer å se???

Och att det bor folk där året om???! I riktiga hus?

Men var tar dom vägen på vintern då?

Aldrig hört talas om...

2008-06-19 @ 21:01:00
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Agneta

Totte:jag vet. Jag var med.



Ekelundskan:Husen står ute på vintern också.

2008-06-19 @ 21:17:12
Postat av: Moster Mjölgumpa

Liksom Totte har jag också varit i kräklingbo. Närmare bestämt 1979. Vi hyrde en stuga i trakten. Fanns det inte något som hette Anga eller Angelskog också i närheten?

2008-06-20 @ 18:34:46
URL: http:// www.mjolgumpa.blogspot.com
Postat av: Agneta

Moster M:Coolt! Det stämmer att det ligger i närheten av Anga. I Anga hade familjen en stuga när jag var barn, som vi hyrde ut till turister. Kanske var ni en av dem?

2008-06-23 @ 19:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0