En avundsvärd person

Jag har sagt det förut, men det tål att upprepas, jag är en lycklig människa. Jajamensan.

Jag har
-en underbar familj
-Goa vänner
-(äntligen) kommit till en arbetsplats där jag tror att jag platsar
-en lön som är tillräckligt liten för att jag inte skall frestas att köpa en massa jag inte behöver
-förlikat mig med tanken på att aldrig någonsin få uppleva känslan av att utan hjälpmedel komma över plinten på redskapsgymnastiken

Och bäst just nu:
-Om ca 2 veckor kommer (sannolikt) min högt älskade syster och hennes härliga familj och hälsar på!

Jag tror inte att jag varit lyckligare om jag så haft en platt-tv.

Hade jag varit en ansvarfull och mogen människa hade jag kanske ägnat tid åt att förebygga, eller åtminstone oroa mig för framtida hotbilder, såsom:
-klimakteriförändringar (jodå temperaturen höjs för varje år)
-försurning (gamla kärringar kan bli "lea")
-benskörhet (har sedan barnsben vägrat mjölk och ost)

Men idag orkar jag inte bry mig, vill bara vara lycklig och barnslig och hoppas att vädret blir sämre.

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0