Den sista i Sverige

Jag är förmodligen den enda vuxna människan i Sverige som ännu inte läst Stieg Larsson triologin. Jag har nämligen medvetet valt att att spara den till ett unikt tillfälle. Jag hade tänkt till semestern, vårdepressionen eller influensaepedemin eller något. Men nu har det varken blivit semester eller influensa för min del och vårdepressionen blev det inte heller mycket med.
Men nu har tillfället kommit, nämligen Fotbolls-EM! Ett evenemang som varken rör eller stör mig. Men som är en giltlig ursäkt att slippa vara social eller brunbränd.

Jag känner mig som ett barn på julafton precis innan man öppnat julklapparna. Man har hela presentskörden framför sig och bara tittar och funderar på vad den skall innehålla. Man vill knappt öppna dem för att hålla kvar stämningen en stund till.

Alla ni som redan läst böckerna är nog lite avundsjuka på mig just nu, men hav tröst, snart är jag en av er.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Moster Mjölgumpa

Jag tror att jag är ganska vuxen, men har ändå inte läst trilogin. Har faktiskt inte ens funderat på att göra det.

2008-06-08 @ 21:26:16
URL: http:// www.mjolgumpa.blogspot.com
Postat av: Moster Mjölgumpa

Jag tror att jag är ganska vuxen, men har ändå inte läst trilogin. Kommer kanske aldrig göra det heller....

2008-06-08 @ 21:28:53
URL: http:// www.mjolgumpa.blogspot.com
Postat av: sjuksyrran

:) Så jäkla bra skrivet! Instämmer med dig till fullo. Äntligen semester! :) Fotbolls-EM är verkligen för min del lika med semester.

2008-06-09 @ 00:35:19
URL: http://miljonresan.blogg.se/
Postat av: Ekelundskan

Min vän - risken är stor att när du väl öppnat ditt paket innehåller det enbart hemmastickade raggsockor av randiga restgarner...

Eller också var böckerna helt enkelt för svåra för mig...

2008-06-09 @ 07:55:41
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: GreenHeart

Har inte läst, vill inte läsa, ska inte läsa. Böcker blir väl film nån gång? Mvh anonym bibliotekarie

2008-06-11 @ 18:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0