Dagens Anod: Fru P

Vår familj har världens snällaste granne. Hon är 80+ och är t o m snällare än munkarna i Burma (enl sonen). Tyvärr bloggar hon inte så jag kan inte skriva snälla kommentarer till henne, men hon är verkligen genomsnäll. Så långt från gnällig pensionär man kan komma. Hon köper alltid choklad till våra barn, tillåter att vår hund skäller på henne och kokar saft och bakar kakor till oss då och då.

Det skall bli mitt livs strävan att bli lika snäll som hon när jag uppnått hennes ålder. Jag har mycket kvar att jobba på innan jag är där, men å andra sidan har jag 40 år på mig.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Grannar har man på gott och ont. Jag gillar dom ända tills det blir tal om gatufest - då drar vi öronen åt oss och ser till att bli bortbjudna. Lagom är bäst.

2008-06-11 @ 21:09:59
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Malena

Du tycks alltid ha en snäll tant till granne. Du minns väl fru Björklund på Norregårdsvägen?

Har nu haft tid att läsa i kapp på din och blogg och måste bara säga: Vad modig du är! Jag önskar att jag varit med när du debuterade som stå uppa, eftersom jag skrattat åt allt du sagt sedan Ljuder

-89. Måste dessutom påpeka att du var skitsnygg på bilden, blir nästa debut som pin-uppa?

2008-06-12 @ 08:38:54
Postat av: Ingvar fd stadsminsiter

Är hon verkligen så snäll? Låta lilla flickan stå täckt under en svart sopsäck i trädgården hela vinterhalvåret, men saften är det inget fel på den naj!

2008-06-12 @ 18:59:24
Postat av: Agneta

Ekelundskan:Riktigt goda grannar ställer inte till med gatufest, det är det som gör dem så goda.



M:chen:Det är för att jag haft så snälla granntanter som jag själv vill bli en, fast det brådskar ju inte. Beträffande den andra karriären så borde väl du om någon veta att jag redan testat den även om den är begränsad till ett enda framträdande i Flanören.

Dagen då jag steg på bussen till Ljuder förändrades mitt liv. Precis som för Karl-Oskar o Kristina, fast de åkte förstås därifrån.



Före dettingen:Jag tycker ändå att Fru P är en snäll granntant i jämfrelse med Fru J som beskyllde oss för att göra hjulspår med träskorna. Och ingen saft fick vi heller

2008-06-12 @ 20:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0