845,68+1680+323,50+134=2/6-08

Siffrorna i rubriken är dagens nota och då är inte fasta kostnader som boende, försäkringar o dyl med.

Men visst fick jag mycket för pengarna.
För den första summan fick jag en hel tank bensin till V70:n. 13,48/litern i Hässleholm. Man hinner knappt sticka in slangen förrän man är uppe i en hundring, som torsken sa. Och eftersom man alltid är sugen på att testa det man köpt direkt så beslöt vi oss att testa om det var bra bensin och körde till Åhus och badade hunden och köpte glass, 134:- för 5 glassar.
Dessförinnan hade jag klippt mig och lagt i slingor, av priset att döma skulle man kunna tro att det var el-slingor men det var det inte, däremot köpte jag en del nödvändiga tillbehör såsom shampoo, balsam och reparationskitt, i fall håret skulle gå sönder typ. Dessutom fick jag en orange necessär som jag varken bett om eller behövde.
Men det var säkert värt varenda krona för kassörskan på ICA hemma i byn sa att jag var fin i håret. Det tog hon 323,50 för, men då ingick även lite korv och bröd och pålägg.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: GreenHeart

Jag bara gillar dig! Livet blir roligare för att du finns.
Kram

2008-06-03 @ 12:13:32
Postat av: Vän av ordning

Man kan således konstatera att fem glassar är ekonomiskt fullt jämförbart med 10 liter bensin och att två tankningar av Volvo kostar som en hårklippning. Men då får man ingen necessär, förstås.

Tänk så mycket bensinpengar jag sparat under de senaste tio åren jag inte klippt mig. Hur många glassar blir inte det?

2008-06-03 @ 17:07:26
Postat av: Agneta

V.a.å: Men hur många necessärer har du inte gått miste om? Tänk på det du!

2008-06-03 @ 22:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0