Gotland + Vinslöv = SANT

Gång på gång har jag fått det bevisat, det är något som gör att kombinationen Vinslöv/ Gotland funkar så bra.

De två senaste somrarna har vi hört berättelser från många vinslövsbor som besökt Gotland och gillat det. Några har t o m gift sig dig där, andra har gått ner på knä och friat där. Ytterligare andra har genom min guidning kört mot enkelriktat och fått möte i en smal gränd i Visby som inte ens tillåter möte cykel + bil. Min guidning har också gjort att en familj blev stående mitt ute på den östligaste östern, utan varken bogserlina eller mobilteckning, men tack och lov med diger matsäck. Och ändå, trots det valde de att åka dit i år igen.

En annan familj har precis kommit hem därifrån. Vad de tyckte kan ni läsa om i kommentarerna till förra inlägget.

MEn det bästa av allt är att kärleken är ömsesidig. Jag är inte den enda gotlänning som älskar Vinslöv. En gång hade vi 7 gotlänningar och en hund på besök bara för att få vara i Vinslöv där allt händer. Nu var det inte jag som var orsaken till deras besök, utan där får jag känna mig utkonkurrerad av en mopedåkande man med rutig skjorta och uppstoppade fåglar.
En av dessa gotlänningar var dessutom en MYCKET drivande kraft bakom kampanjen som sedan resulterade i att Vinslöv kom med på det nya Monopolspelet. En kampanj som stöttades och möjliggjordes av ett lokalt, visionärt företag i Vinslöv.

Vi gifte oss på Gotland, barnen är födda i Skåne, men tillverkade lite här och där. Ett av dem är definitivt tillverkat på Gotland, på bröllpsnatten, dock inte vår.
Men eftersom vi bara har för avsikt att ha en bröllopsnatt så måste man även utnyttja andras bröllopsnätter.
Eller hur?

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0