Valfrihet

Jag är nu inne på min andra vecka som arbetsbefriad. Det innebär att jag kan sova hur länge jag har lust och gå upp när jag vill. Av familjeskäl är det dock bäst att jag vill gå upp klockan 06.30.

När sedan barnen lämnats till kommunal förvaring och maken dragit iväg till sin stimulansplats på borstfabriken så kan jag själv välja om jag vill se "Sköna Susanna och gubbarna" på teve eller ej. Den fick en geting, vilket är bra för att vara en sentida Åse-Nisse-film. Jag valde bort den.

Istället valde jag att åka till arbetsförmedlingen kl.09.00 igår. Alttså jag valde inte att åka till af, det är man så illa tvungen till, men jag valde själv att åka dit klockan 09.00 istället för 10.15. Nej minsann, här skall ingen tvinga mig till saker, inte.
Det visade sig vara ett bra val att åka dit då. Jag hade nämligen turen att träffa på en riktig Anod. En myndighetsperson som i kraft av sitt ämbete var mycket professionell men ändå så peronligt engagerad och positiv som bara få människor klarar av.
Hon sa att det var OK för mig att njuta av den lediga tillvaron, för hon trodde inte att den skulle vara långvarig.

När jag kom hem var jag på strålande humör och då valde jag att tvätta fast inte tvättkorgen var full. När barnen kom hem kunde jag krama dem så länge som de bara stod ut. I ena fallet rörde det sig om en tiondels sekund, i det andra fallet fick vi bryta för kvällsmat och läxläsning.

Idag skall vi nog baka pepparkakor. Fast de finns förstås att köpa också, det brukar bli både billigare och godare. Och ikväll skall jag lyssna på Anna-Lena Brundin (och Biggan) på HÄCK i Hässleholm.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Du hittade nog den enda levande Anoden på AF! Det borde bli någon form av hittelön för den upptäckten. Och att hon har helt rätt är jag övertygad om - din ledighet lär inte bli långvarig! Och dagens tips från mig är: det hör julen till att baka pepparkakor hemma, däremot är det fullt tillåtet att föredra att äta dom man köper i burk...

2008-12-09 @ 12:49:15
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Anette

annars kan du ju alltid komma hem till mig o baka pepparkakor...jag har färdig deg i kylskåpet....vi kan dricka vin till om du vil så blir det riktigt roligt....

2008-12-09 @ 13:46:45
URL: http://an1str.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0