SIM-salabim vad bra det hörs.

Igår fick sonen ny mobil. En röd och silverfärgad av känt märke.
Dottern fick överta hans gamla med avaktiverat SIM-kort som gör att hon kan spela spel och lyssna på musik med den, vilket är fullt tillräckligt för hennes behov och önskemål.

I morse när hon skulle på dagis beklagade hon sig och sa: "Det är för dåligt att man inte får ha med sig mobilen till dagis".
Som föräldrarepresentant kände jag direkt att "Äntligen har vi en fråga att ta upp på samrådsmötena". Annars är förordningen sådan att man bara får ta med sig ett (1) gosedjur per barn och dag, men hon tyckte att man kunde få välja själv mellan gosedjur och mobil. Så länge antalet stämde.

Nu undrar du förstås varför inte jag övertog sonens mobil, då jag ju inte kunde höra något i min. Nu råkade det bli så att denne händige karl som jag var klok nog att gifta mig med, lagade min telefon på lunchen igår.
Han nämnde något om volymknappen. Och så pratar vi inte mer om det.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: L O O

vad tycker du om det guldiga halsbandet?

2008-12-04 @ 23:11:48
URL: http://loem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0