Rymmad skinka

Jag brukar inte lägga värderingar i folks smak när det gäller kulturkonsumtion. Om man tittar på Cobra, Dansbandskampen, Idol eller Debatt spelar mig ingen roll. Inte heller om man lyssar på Malena Erman, Vincent Pontare eller Ernst Rolf. Det är också OK med mig om du föredrar Stefan & Christer framför Trollflöjten, eller vice versa,

Men en sak kan jag ändå inte riktigt förstå. Och det är mannen som ringde in till ett önskeprogram i Sveriges Radio i veckan. Tänk dig att du äntligen kommer fram till ett önskeprogram i radion, har kanske suttit i telefonkö en halvtimme, vad vet jag, du kan önska precis vilken låt du vill från Sveriges Radios enorma skivarkiv. Och så önksar du dig "Min julskinka har rymt" med Åke Cato.

Är inte det lite skumt?

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Den gillar min man.

Han brukar nynna den hela lillejulafton.

Tills resten av familjen tröttnar och slänger ut honom...

2008-12-19 @ 21:16:18
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Anonym

samma tanke slog mig då och har slagit mig förut...snart är jag väl full av blåmärken :)

Men konstigt är det. Man skulle kanske ha "om-utifall-att-jag-kommer-fram-lapp" vid telefonen där det klart framgår vilken låt jag ska önska när (om) jag kommer fram....hmm....nu fick jag något att tänka på.

2008-12-20 @ 11:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0