Oh, What a Night

I går var det Rookie Night på Hässleholms Comedy Klubb (HÄCK). Och vilken kväll det blev!
Totalt var vi 12 stycken som uppträdde, varav fyra var "Local Heros", Mona, Roland, Bertil och så jag. Resterande var ditresta från Malmö och Helsingborg.

Jag var länge osäker på min medverkan eftersom inte formen varit den bästa de senaste tjugo åren, tre veckorna och jag dessutom var så hes för några dagar sedan att jag knappt kunde prata.
Men jag är glad att jag var med. Det var såååå kul, det blir bara roligare och roligare. Inte bara själva uppträdandet utan allt runt omkring. Man träffar så många nya människor med stark personlighet som bjuder på sig själva och som samtidigt är generösa mot andra. Det är ett privilegium att få vistas i den atmosfären.

Annars har jag mest förhållit mig till mitt stå-uppande som till snooze-knappen på väckarklockan. "Bara en gång till, sedan är det definitivt sista gången" Sedan kommer på sig själv att trycka på Snooze-knappen en gång till och tänka "OK, men det här är definitivt sista gången"
 
Men vi får se hur det blir framöver. Jag tar det med ro och tar det som det kommer. Men för säkerhets skull får man kanske skriva lite nytt manus i fall det ringer. Då kan jag ju trycka på snooxe-knappen igen.

Kram
Agneta











Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Det hoppas jag! Jag har ju ännu inte fått tummarna loss att gå och lyssna. Kan man kanske boka en privatföreställning?

Som typ en telefonväckning?

(Nu vet jag inte riktigt hur jag tänkte... Jag blandade nog ihop begreppen snooz - väckning - telefon...)

Jag hoppas i alla fall på en snooze-effekt.

2008-12-19 @ 21:25:34
URL: http://ekelundskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0