Nå´t nytt?

Jag är sugen på att lära mig något nytt. Något som verkar svårt. Som t ex att tapetsera eller knyta scarfen så där snyggt som prinsessan Madeleine gör.

Eller skall jag istället fördjupa mig i något som jag redan kan och då bli riktigt jäkla bra på det istället? Som att laga köttfärspaj och starta uppror. Fast då får man förstås hitta något att uppröras över. Det är i och för sig inta så jättesvårt, det svåra blir att få en bred folklig förankring i frågan.

En fråga som sysslesätter mig just nu är: Varför tappar svenska folket all smak och besinning vid juletid? I går åkte jag bil ganska många mil genom Götaland. Längs med vägarna kunde men beskåda den ena julutsmyckningen värre än den andra. Blinkande lampor i grenar och granar. Kulörta lyktor i varenda buske och lysande trädgårdstomtar i hårdplast.

När jag var barn så gällde följande regel:En gran-en slinga. Ett hem-en stake och en slinga-en lampfärg.

Nog var det lite bättre förr ändå, ibland?

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0