Framtidshistoria

Museér med gamla bruksföremål är väldigt populära, framförallt utanför tätorterna. Många är de idealister som ägnar all sin lediga tid till att samla ihop maskiner och redskap från förr för att kunna bevara till eftervärlden. Ofta är föremålen försedda med en informationsskylt där det står t ex "Massey Ferguson 135, tillv.1972. Denna modell tillverkades under perioden 1969-1982, mm, mm,"*
Vi är säkert många som släpats runt av våra pappor och mor- och farfäder som med hängivenhet delgett oss sina bästa traktor- och lieminnen. "En sådan här köpte min far när jag började småskolan och den fick jag sedan ta över när jag fyllde 30."

Framtidens museér kommer av förklarliga skäl att se annorlunda ut, då bruksföremålen uteslutande består av allehanda tekniska attiraljer. På skyltarna kommer det att stå t ex: SonyEricsson WZC30i tillv, maj 2008. Denna modell tillverkades under perioden 21-28 maj 2008".
Och våra barn kommer att berätta för våra barnbarn: "Titta en sådan fick jag i julklapp när jag var nio och den hade jag ända till sportlovet. Tänk vad saker höll länge förr"

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0