Värdelöst vetande

Häromdagen satt familjen klistrade framför datorn för att beställa skattefria produkter * med alkoholhaltigt innehåll i samband med flygresan till utlandet. Maken bestämde sig snabbt för fyra nyanser av whiskey medan jag struntade i det drickbara och hellre ville lägga pengar på mirakelprodukter som kunde göra mig yngre och vackrare. Fast maken bedyrade att efter fyra flaskor whiskey upplevde han mig säkert som både yngre och vackrare, under förutsättning att det var han som drack dem och inte jag.

Jag hade emellertid väldigt svårt att hitta något som levde upp till mina krav. Visst fanns det vätskor och krämer som rätt använt säkert skulle kunna göra underverk på mig och mitt yttersta skikt, men jag vet ju aldrig vad det skall användas till och hur. Jag är och förblir kusinen från landet och kommer aldrig att kunna vara uppdaterad med storstadens flärd, treder och lyx.
Fast jag försöker, det gör jag. T ex så hade jag förstått att man inte kunde gå in i ett parfymeri och fråga efter brunkräm, nej färgad dagkräm måste man säga för att bli förstådd. Det är bara det att dylika produkter är väldigt dryga och det går därför ganska lång tid mellan inköpen. Så gången därpå när jag självsäkert och målmedvetet frågade efter färgad dagkräm förstod hon inte alls vad jag menade. Nej något sådant hade de verkligen inte i den butiken. Men möjligen om jag behövde en foundation så kunde hon hjälpa mig.
Nu börjar den dryga foundationen ta slut och jag bävar verkligen infr nästa inköp. Vad skall jag fråga efte då? Kan någon hjälpa mig?

Som om det inte räckte så har jag efter att ha sagt Peking i hela mitt liv, de senaste åren börjat säga Bejing. Och vad händer då? Jo de som ligger i framkanten har börjat säga Peking igen.
Kan noga varna mig i god tid innan EU blir EG igen? (Då menar jag inte det lokala byggföretaget)

På tal om Peking/Bejing så såg jag invigningen i torsdags. Undrar om de skall göra likadant i Vinslöv bär de inviger SÖderparkskolan nästnästa vecka? Fast det gör sig inte så bra i dagsljus. Dessutom tror jag att det blir svårt att få tag på lokalpolitiker som både klär i trikåer och orkar springa 800 meter i luften.

Själva nöjer vi (upprorsmakarna) oss med att hissa flaggan och överlämna en gåva till skolan. Men kanske kommer våra tre representanter bära trikåer, vad vet jag?

Kram
Agneta

* Till råga på allt fanns det ingen tax-free försäljning till Sicilien eftersom det var ett Italiensk flygbolag som trafikerade den linjen. Ingen whiskey, inga mirakel m a o.

Kommentarer
Postat av: GreenHeart

Nä vem vet? Om man någon gång skulle vilja bära helkroppstäckande hudfärgade trikåer så vore det väl just vid Söderparkskolans högtidliga återinvigning! Ska kolla med Roger vilka storlekar dom har till utlån på byggnadskontoret. Om det bara finns en dräkt tycker jag nog att Roger ska bära den. Han är ju trots allt en värdig representant för såväl kommun som Vinslövs befolkning. Inte sant?

2008-08-11 @ 22:19:07
URL: http://gronabonansblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0