Sorgebloggen

I kväll ringde en högt älskad person och var ledsen. En kollega till henne hade hastigt gått bort, bara 50 år gammal. I går var allt som vanligt, i morse gick han inte att väcka.
För mig som aldrig träffat honom går livet vidare som vanligt, för henne är vardagen förändrad för ett bra tag framöver. För hans familj för alltid.

Vad skall man säga?

Det enda jag kan säga är:
Tänk efter vad du vill fylla livets pilsnerflaska med. (Trogna läsare vet vad jag menar)
Omge dig med människor som gör dig gott och vill dig väl
och framförallt:
Var snäll!

Och fundera över vilken bild du vill ha innanför näthinnan den dag du sluter dina ögon för evigt:

När dom lägger ner mig
lugnt och stilla
när dem lägger ner mig djupt
då skall jag ännu minnas när vi låg i gräset
och himlen just när ovädret bröt ut.
(Peter Le Marc)

Kommentarer
Postat av: Inger

Så sant, var snäll och det var sån han var Peter, alltid snäll. Känns tufft att gå till jobbet och se att hans stora Chrysler saknas på parkeringen, den skall ju liksom stå där. Får väl diska hans kaffekopp som alltid står på hans skrivbord, han behöver den ju inte längre. Hans förmaningar "var nu rädd om ryggen Inger", vem skall nu påminna mig? Banala saker i vardagen men ack så betydelsefulla. Tankarna är hela tiden hos hans Anna och de tre pojkarna som han var så stolt över.

2008-08-02 @ 10:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0