Resumé

Det har gått några dagar sedan sist och ni är förstås utom er av oro över att jag blåst bort eller något.

MEn jag har faktiskt intagit rollen som den perfekta värdinnan under svåger och syskonbarnens besök. Och en perfekt värdinna bloggar inte, hon bakar bullar och går i vackra klänningar.

Men lite har man hunnit med mellan bullbak och klädbyten. T ex var vi i BROMÖLLA! Kan ni tänka er, nu igen. Men den här gången frivilligt. De gotländska släktingarna tycker nämligen att det är en plats väl värd ett besök, varje gång. Nu handlade det förvisso inte om en regelrätt stadsrundvandring till Biopalatset och Olof Palmes plats, även om det naturligtvis finns något exotiskt med städer utan ringmur.
Nej den stora attraktionen är faktiskt Claessons där den manliga delen kan tillbringa timmar,bland motorcyklar och avgasrör medan vi andra fick roa oss bäst vi ville bland tomtar och troll på Markislagret.
(Vi (läs jag) delade in oss i kategorierna snopplösa och hopplösa).
Markislagret har säkert Sydsveriges största samling av troll i olika storlekar och det kan ju vara bra att känna till i fall man tänkte arragera en semestertävling i bangolf t ex.

Vi hamnade också helt oplanerat på Barnens dag i Kristianstad men missade tv-sändningen av Cullberg-balettens
uppsättning av Fröken Julie från 1981, vilket däremot var planerat.

I måndagskväll åkte de hem med båten. Just det ja, i måndags. Det var visst då det blåste lite Den oroliga mostern kunde inte sova en blund förrän det kom ett sms från systersonen som löd "Nu sitter vi i bilen och skall snart köra i land, så gå nu och lägg dig!"

Det är vid sådana tillfällen man inser hur sårbart samhället är och hur ocentralt fastlandet ligger. Bara en sån sak som att man måste åka båt för att ta sig dit och därifrån!

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: GreenHeart

Tydligen fler än jag som sitter uppe denna sena timme... Ska inte du jobba imorgon bitti? "-Jobbe?" hör jag dig säga. Ja du vet, sånt som fastlänningar gör så dom har råd att åka på semester till Gotland. (Eller Öland för dom mindre fårskalliga.) Gutarna(och guterskorna/guttorna) själva flyr dock ön för att översomra på en annan, betydligt 08-fattigare, ö. Har jag hört. Själv har jag semester några dagar till men har börjat öva på att ställa väckarklockan och starta bilen. Det är viktigt med uppladdningen inför OS (Obehagliga Söndagen) som ju snart infaller.

2008-08-07 @ 00:17:02
URL: http://gronabonansblogg.blogspot.com
Postat av: Moster Mjölgumpa

Se där ja, Bromölla, frivilligt. Jag visste att du skulle ta ditt förnuft till fånga.

2008-08-07 @ 19:34:48
URL: http:// www.mjolgumpa.blogspot.com
Postat av: Ann-Sofie

Bromölla frivilligt innebär antingen fotbollsmatch eller möbelaffären för vår del,)



ta på dig snygga stassen i morgon och servera gärna lite kalops....

2008-08-07 @ 20:46:06
URL: http://endelavoss.blogspot.com
Postat av: Agneta

GreenHeart:Hittade vi inte sysslesättning till dig i tisdags så det räckte? Du skall affischera och leta efter träd. Du måste definitivt ställa väckarklockan så du hinner.

Mjölgumpa:Jag kanske flyttar dit en dag, till Per-Albins gata. Jag har faktiskt varit i Bromölla och hållit föredrag om Gotland för PRO för ca ett år sedan. När skall du åka till Gotland och hålla föredrag om Bromölla?

Ann-Sofie:Nej, någon kalops blir det inte. Men jag kan bertätta om hur god den var och hur jag längtar hem till den. Jag har ingen snygg stass som är ren, allt är nedpackat. Kanske finns någon dräkt jag kan låna på jobbet.

2008-08-07 @ 22:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0