Packad och klar

Jaha, då var väskorna packade, hunden lämnad och komposten tömd.

Sista dagen innan semestern var naturligtvis hektisk på gränsen till kriminellt jobbig. Mina underbara kollegor kom dock till undsättning som vanligt och gjorde att jag kunde åka med lättat hjärta och glatt humör.

Som tack för hjälpen skall jag nog sjunga något av Eros Ramazotti  och Umberto Tozzi för dem när jag kommer hem. Det blir de nog glada för.
Fast jag har en kollega som lyssnar på Ainbusk i smyg, så jag kanske blandar upp Gente Di Mare med Jag mötte Lassie, så blir alla nöjda.

Undrar om Sicilienarna pratar engelska? Fast det är ju all-inclusive, så vad behöver jag säga, det är väl bara att ta för sig av det man vill ha?
 Fast jag skulle gärna vilja fråga dem om vad de gör på vintern, för det har jag förstått att man skall fråga öbor om när man är där och turistar.

När jag kommer hem kanske jag startar en revolution eller något, i fall jag fått några bra tips från Comorran. Eller också går jag till jobbet som vanligt och fortsätter handla på ICA som en nästan normal person. Vi får se.

Av förklarliga själ kommer Glädjebloggen att ta semester drygt en vecka. Men den här gången tänker jag inte lägga in 8 inlägg så att man kan läsa ett om dagen eftersom det kommit till min kännedom att det fanns dom som fuskade och läste flera inlägg per dag, fast jag givit tydliga instruktioner. Så det är ingen idé att ni besöker sidan på ett tag. Gör något vettigt istället. Snickra en fågelholk, krama ett träd eller lut en fisk, (fast det kanske är för tidigt) så ses vi om en vecka.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Moster Eija

Ainbusk? Jag? Nästa gång skruvar jag ner volymen när det ringer...

2008-08-14 @ 11:18:36
Postat av: Ekelundskan

Ville bara se om ni ändrat er och kommit hem lite tidigare...

Tydligen inte...

Ååååkej - ha det så bra då... då...

2008-08-18 @ 13:45:08
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Vän av ordning

Maken packad, hunden tömd och komposten lämnad.

Det är härligt med semester!



Här hemma har vi passat på att bli en till medan ni var borta.

2008-08-19 @ 20:39:55
Postat av: Anette

Vem 17 är Moster Eija???

2008-08-22 @ 20:25:38
URL: http://an1str.blogspot.com
Postat av: GreenHeart

Va! Är du fortfarande packad? Eller varför denna tystnad? Det är ju mer än ett dygn sen ni kom hem. Tänker du inte alls på dina cybervänner som försmäktar av agnetisk anemi? Hur ska jag nu orka jobba (vissa gör sånt) imorgon? ;-)

Kram och gonatt

2008-08-22 @ 22:31:20
URL: http://gronabonansblogg.blogspot.com
Postat av: Agneta

Moster Eija:Att du kände dig så träffad! Jag tycker det är dags för dig att komma ut som öppen Ainbusk-fan.

Ekelundskan:Vi funderade på det den dagen det bara var 30 grader varmt, men bestämde oss för att stanna.

Vän av ordning:Det gjorde ni rätt i!GRATTIS!!!!!! Hälsa Vän av vän av ordning!

Anette:Fundera på det Du. Finns i ett rum nära dig.Mer säger jag inte.

GreenHeart:Innan du jobbat färdigt kommer du att ha inlägg att läsa, var så säker. När får man se filmen från dagen D?

2008-08-22 @ 22:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0