Mot nya mål

Jag har aldrig känt mig dragen till arbete inom åldringsvården. Inte för att arbetsuppgifterna skrämmer mig eller något liknande. Det är bara det att jag inte är den typen som kan ge de gamla, slitna åldringarna de omsorger de så innerligt väl förtjänar. Jag har ingen vårdande talang, tyvärr.

Men så kom jag på att jag kanske skall börja jobba där om 10-15 år när tidigare omnämnda "Gubbjäveln" och "Stor-katoden" börjar bli riktigt gamla, medan jag fortfarande är förhållandevis ung. Då kanske mina talanger kommer till pass? Inte för att jag skulle blanda saltvatten i katetern eller gömma löständerna eller så, men jag skulle nog kunna tänka mig att duka med gafflar när det serverades soppa. Jo det skulle jag nog.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Eller också kunde du prova på att bädda "säck", smula knäckebröd i sängen, hälla salt i sockerströaren eller stoppa knycklat papper i tårna på inneskorna...

Ny dag, nya tag.

2008-08-27 @ 10:06:04
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Vän av ordning

1. Ställ gubbjäveln mot väggen nästa gång och fråga om det bara är dig han har problem med eller om han är lika genuint elak mot alla i sin omgivning.



2. Bli överdrivet vänlig mot honom. Det kommer att driva gubbjäveln till vansinne att inte förstå vad du har i kikaren.

2008-08-27 @ 19:52:54
Postat av: Ann-Sofie

En mycket bra idé att servera soppa med gaffel eller att gömma löständerna!



Jag gör nog bäst i att inte prata för mycket här hemma ikväll - jag är mest bara arg och sur.

2008-08-27 @ 20:39:48
URL: http://endelavoss.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0