Lurad i årtionden

Jag köpte inte bara lök på ICA igår utan även en tandborste. En vanlig sådan. Lite stajlad i form och färg kanske, men ändå en alldeles vanlig akustisk tandborste. Trodde jag i alla fall.
Men det som tydligen var unikt med den var, enligt texten på förpackningen, att den gjorde "rent i HELA munnen"! Det trodde jag att min gamla tandborste gjorde också och alla mina tandborstar före den.

Men så kan de alltså inte ha varit för de skrev ju att det var en nyhet som denna hade. Så det fanns inget annat att göra än att slänga de andra tandborstarna jag hade, för vem vill ha en som bara gör rent i ca 70-80% av munnen? Undrar vilken del av munnen som inte blivit rengjord hittills? Är det alltid samma delar, eller kan det vara så att vissa blir rengjorda ibland och andra inte och vice versa?
Usch vad äckligt, när jag tänker på det. Tänk om det finns delar av min mun som inte blivit rengjorda på snart 42 år.
Men nu är det slut på det. Hädanefter skall jag bara köpa sådan som gör rent överallt. Så det så!

Kram
Agneta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0