Jag, en glosstjej

Som ni kanske förstått så känner jag mig inte så bekväm i den flärdfulla världen, med dyra parfymer, svåruttalade varumärken och mjuka cremer (N:B: Jag skrev inte kräm). Men jag vill ju så gärna, så någon gång, men mycket sällan, beställer jag tid för behandlingar och konsultation av olika slag. Så bl a var jag för några år sedan på ett av stadens enda parfymeri för att bli sminkad, förlåt makead, på bästa sätt.

Jag fick många bra tips samtidigt som jag lärde mig en del om mig själv. Vid ett tillfälle tittade hon lite lätt uppgivet på mig och sa: "Det är nog så att du är en gloss-tjej helt enkelt"
För er som inte vet vad en glosstjej är så kan jag berätta att det är en omskrivning (eller speciellt för N-chen & M-chen:eufemism) för medelålders kvinnor som inte klär i vanliga läppstift och därför är hänvisade till lip-gloss, f.d läppglans.

Det är tur jag inte gör det så ofta.

Däremot klipper jag mig desto oftare. I går t ex, så var jag och klippte mig och det blev..... dyrt. Jag klippte mig inte på samma ställe som jag brukar, eller jag klippte mig ju på huvudet som vanligt, men hos en annan frisör, så jag var lite nervös. Men jag är ganske nöjd.

När jag ändå var där så passade jag på att läsa modemagasin och kvinnotidningar för att uppdatera mig om höstens trender. Emligt Amelia så är det tre stilar att välja mellan.
1/ 70-talschick med brun-orange-beige-rutiga tyger i filt
2/MC-power med skinnklädsel och nitar
3/Country girl med romantiska spetsar och stora kjolar.
Vilken tycker ni jag skall välja?
Eller skall jag behålla den out fit jag har och vänta på att den blir modern igen? Undrar vad den stilen kallas?

Ett annat trendtips från samma tidning var att man skulle ta läppstift på fingret och dutta på läpparna, ty det såg "vackert och slarvigt ut på samma gång". Men det skiter ju jag i, för jag är en glosstjej.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Totte

Du är en solklar Country girl! Absolut ingen MC-power. Möjligtvis lite 70-talschick...



Men du är också fin som du är.

2008-08-23 @ 08:36:17
URL: http://thomasjalkling.blogg.se/
Postat av: Anette

jag tycker att du är toppen precis så som du är. Det hade ju varit hur konstigt som helst att se dig inkrånglad i ett par skinnbrallor.....

Om Country girl= romantiska spetsar och stora kjolar så undrar jag om Totte känner samma Agneta som jag gör. "Min" Agneta är mer jeansbrud....ungefär som jag själv..



Hur som haver så ska det bli kul att se din glada nuna på jobbet igen....

2008-08-23 @ 22:54:51
Postat av: Åsa

Nu "känner" jag inte dig, är väl mer "ytligt bekant" om ens det. Av de tre alt. som gavs kan jag faktiskt se en läder och nit Agneta framför mig, men då mest i egenskap av mc-spätta, nyss avstigen en Harley. (ok, du skulle naturligtvis även kunna vara förare). Om du mot förmodan skulle välja Country Girl har jag en passande länk i ämnet :) http://www.eleven.se/mane-n-tail-b259.html

2008-08-24 @ 09:43:03
Postat av: Agneta

Totte o Anette:Tack så mycket för att ni tycker jag duger, det skall jag tänka på i svåra stunder. Ni känner samma person fast har bara olika uppfattningar om vad som klär mig och inte. Men ni kan ju enas om att läppstift är opassande, för det har jag expertutlåtande på.

Åsa:Perfekt. Hudvårdsprodukter på nätet, då slipper jag göra bort mig i parfymaffären. Risken för felköp är förstås stor. Jag kan inte komma på vem du är. Kan du ge mig en ledtråd? Typ Hus 4. Kan det vara något att gå på, eller?

2008-08-24 @ 16:04:09
Postat av: Åsa

Ledtråd, Hus 4 gäller nog inte mig. 8 pallkragar hög på ett ungefär sådär. Vet du nu?

Det var inte min mening att slänga in reklam på din blogg men det bidde bara så. Trodde du hade någon typ av censur, ska inte göra om det. Kollade min mail där var reklamen om schampot som först användes till hästar men nu även används av Jennifer Aniston och Sarah Jessica Parker . Drog snabba växlar när jag sen läste om ditt besök hos frissan och Country Girl.

2008-08-24 @ 20:09:24
Postat av: Agneta

Åsa:Gåtan börjar närma sig en lösning ev. En sista check bara. Om jag säger 14107, 14105 t ex, säger du BINGO då?

2008-08-24 @ 21:26:29
Postat av: Åsa

BINGO! :)

2008-08-25 @ 17:39:14
Postat av: Agneta

Åsa:Kul att du hittat hit. Hur bar du dig åt? Hur många kragar har du fyllt idag? Idag längtade jag tillbaka till er.

2008-08-26 @ 21:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0