Jag är så avundsjuk

Jag vet inte om det är en dödssynd att vara avundsjuk, men jag hoppas att syndighetsgraden minskar något om man erkänner att man är det och om man undviker att låta det övergå till missunsamhet.

Jag är nämligen lite avundsjuk på en dam  som bor i samma kommun som mig och som det stod om i lokaltidningen idag och även tidigare.

Det stod att hon
1. Skulle uppträda som stand-up-comedy artist på M:A:C:K på "Ribban" i Malmö i kväll. En klubb som har lite status i dessa sammanhang.
2.Hon skulle gra det tillsammans med riksbekante André Wickström

Jag vill bara säga en sak: båda dessa saker har jag redan gjort!!! Så det så.

Men som sagt, jag vet att hon är jätteduktig och förtjänar uppmärksamheten och ägnar sig kanske inte som jag åt s.k. diskret marknadsföring.
Så lycka till i kväll B.L.!

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Avundsjuka är absolut en dödssynd. Men vi klarar oss nog eftersom vi erkänner brottet (för övrigt det ANDRA brott jag erkänner idag). Att ägna sig åt diskret marknadsföring är också ett brott. En naturbegåvning som du borde ha en egen agent eller i alla fall någon som bevakar dina intressen (och dessutom tjänar en hacka på det själv).

Och hepp - jag är ledig!!!

Kram :-)

2008-08-13 @ 08:45:40
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: GreenHeart

När du ändå håller på, frosseri och lusta är ju också dödssynder... Om du nu ändå ska straffas kan du ju lika gärna ha kul innan!

It takes one to know one...

2008-08-13 @ 17:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0