Hellre korkad och fri

En annan sak jag hörde på radion var när en "säkerhetsexpert" diskuterade hoten i samhället. Han uppmanade till vaksamhet och försiktighet gentemot omgivningen eftersom personrån och bedrägerier ökar.

Jag må vara naiv, på gränsen till dum i huvudet, men jag blir hellre lurad och rånad än går omkring och känner rädsla och misstänksamhet gentemot mina medmänniskor. Jag vill känna tillit till dem jag har omkring mig.

Därmot litar jag inte så mycket på experter!

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Anette

Jag kunde inte sagt det bättr själv, jag tillhör de där som tror allt gott om alla...

Inklusive nya kollegor/bloggvänner som jobbar när jag har semester. Men hav förtröstan kära du. På måndag kommer det att kännas som en readag på Ikea i Hus6. Tror att vi är många som kommer tillbaka då.

kram

2008-08-03 @ 19:07:09
URL: http://an1str.blogspot.se
Postat av: GreenHeart

Håller med samtliga tidigare talare!

Är helt övertygad om att just människors rädsla ligger bakom majoriteten av brott,direkt eller indirekt. Det är ju knappast stabila personer med lycklig barndom och god självkänsla som rånar och inbrottar...

Men som sagt, hellre godtrogen och orädd och bestulen (än en gång) än rik och rädd!



Kram

2008-08-03 @ 22:52:43
URL: http://gronabonansblogg.blogspot.com
Postat av: Ann-Sofie

Japp, jag börjar i morgon , en mjukstart:)



Både Veronica och Emma bör väl vara på plats?

2008-08-06 @ 22:47:57
URL: http://endelavoss.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0