Det måste vara något allvarligt fel

på min generation, dvs 60-talisterna, som fortfarande pratar om att samla vuxenpoäng!! Varför gör vi på detta viset? VEm är det vi försöker övertyga om vår vuxenhet? Oss själva?varför i så fall? Våra barn? Knappast. Våra föräldrar? Möjligen.

Jag tror inte att våra föräldrar höll på att samla på sig vuxenpoäng vid fyllda 40. Måste nog konsultera modern i detta fall.

Själv har jag haft ICA-kort i 20 år, 40-årskris i 10 och läser regelbundet ledarsidan i Norra Skåne. Är inte det vuxet tillräckligt?

Jag har däremot fullt sjå med att inte verka alltför medelålders. Jag har t ex inget solur, barskåpet är än så länge mer välfyllt än medicinskåpet och jag tittar inte på femdygnsprognosen på TV.

Apropå femdygnsprognos skall jag nog gå in på smhi.se och kolla vädret på Sicilien. I går var det nere i +32¤.
Jo då så atte.....

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: someone - somewhere

Bara så att du vet.....det heter inte att samla vuxenpoäng längre....

"Ingen tantvarning här inte" är det som gäller nu.



Asså,,,,ja bara undrar,,,,,hur off får man vara,,,typ,,,, (eller vad 17 man ska säga för att låta hipp)



See Ya

och inga papper på mitt bord tack ;)

2008-08-10 @ 23:39:24
Postat av: GreenHeart

Jag som varit 40 de senaste 30 åren har ju äntligen hunnit ifatt! Melodikrysset, Allsång på Skansen,småkaksbak och återanvändning av presentpapper/snören. Jag är nu i takt med mig själv men beskyll mig inte för att vara vuxen! Vägrar fortfarande klocka, paraply, strumpor och glasögon - det ser ju så vuxet ut! Hörde jag någon som sa patetisk?

2008-08-11 @ 22:09:55
URL: http://gronabonansblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0