Avundsjuk på de stora lökarna

Jag tycker inte om att äta mat som är mer berest än mig själv, i alla fall inte när det gäller bröd, kött och grönsaker. Jag vet inte om det är ren avundsjuka, eftersom jag själv inte varit på så många ställen, så tycker jag inte att min mat skall ha varit det heller.

Så igår när jag var på ICA och skulle inhandla gul lök bl a så hade de rätt så stora gula lökar i lösvikt som jag först klämde lite på, men när jag såg att de var från Egypten ändrade jag mig genast. "Hår skall minsann inte köpas lök från Egypten" tänkte jag vänligt men bestämt för mig själv.

I stället blev det små schalottenlökar i påse från Tollarp. Där har jag varit och känner ingen anledning att vara avundsjuk.

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: GreenHeart

Både jag och lökarna har varit i Egypten men jag tycker ändå inte att det är ok att köpa utrikiska grönsaker som har fullt likvärdiga släktingar i en jordlott nära mig.

2008-08-03 @ 22:39:23
URL: http://gronabonansblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0