Äntligen höst!

Under perioden 15 maj-15 september råder allmänt strumpförbud för mig, åtminstone under den ljusa delen av dygnet. Men i morse övervägde jag på allvar att ta stövlar, i augusti!! Som tur var så kom jag till sans igen. (Jag har som sagt inte varit i balans i veckan)

Men det är många som har tagit ut hösten i förväg i år. Det skall man nog inte göra, för den blir nog lång så det räcker. Fast jag gillar hösten, (är DET normalt?) förmodligen för att jag känner mig som en höstblomma eftersom jag är född på hösten. Samma dag som min pappa var på brandkårsutryckning, i fall ni tycker det är viktigt att känna till.

Men än är det sommar kvar säger mor, än får vi gå utan strumpor och skor.

Fast man kan ändå börja summera sommaren så här långt.
Den har för egen del varit annorlunda än de flesta somrar eftersom jag jobbat ovanligt mycket. Jag är van vid att ha lång sommarledighet eller som i fjor kombinera jobb och semester på Gotland.
Men lite Gotland blev det ändå. Så vi kunde mingla bland politikerna i Almedalen. Vi minglade med Vänsterpartiet och Kristdemokraterna. Den ateistiska vänstern och kristna högern. Var hamnar man då? I den agnostiska mitten? Det passar ju min tvivelaktiga framtoning och medelmåttliga personlighet.
Sedan blev det jobba av igen tills vi åkte till Sicilien för två veckor sedan (är det inte mer).
Och så har jag gjort ett par utflykter till Bromölla och sen var sommaren slut.

Men grannen har fyllt moped i sommar och eftersom mopedkörning är en gruppaktivitet som med fördel utövas nattetid så har det förändrat gatulivet radikalt denna sommar.
Vi har bott här så länge nu så jag minns när han precis lärt sig cykla, på en trehjuling.
"Små cyklar som far omkring de hörs nästan ingenting, lite razzel och lite pling, lite razzel och pling. Men moppar de låter så öronen gråter och däcken de tjuter så ingen alls njuter. Men små cyklar som far omkring de hörs nästan ingenting, lite razzel och lite pling, razzzel, razze, razzel och pling." Minns ni den?

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: anette

jag kör ju moppe till jobbet...stör det?

2008-08-30 @ 20:24:46
URL: http://an1str.blogspot.com
Postat av: Ekelundskan

Jag fullkomligt ääääälskar hösten. Man slipper ha dåligt samvete om man är inne en hel dag, och det är vähähähähäldigt länge tills man behöver hålla andan för att klä i bikini...

Kram

2008-08-30 @ 23:01:54
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Moster Mjölgumpa

Ett par besök i Bromölla och sommaren är fulländad, så nu kan hösten göra entré.

2008-08-31 @ 10:02:21
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com
Postat av: Ann-Sofie

I helgen har det absolut varit strumpförbud - hoppas att det kan hålla i sig ett tag till.

Bra att du värmde upp min stol, förmodligen kommer jag imorgon och tar över>:=

2008-08-31 @ 10:19:36
URL: http://endelavoss.blogspot.com
Postat av: Agneta

Anette:Om du kör moppe på bakhjulet tillsammans med 10 st 15-åriga killar nattetid utanför mitt fönster stör det. Inte annars.

Ekelundskan:Visste väl att vi var tvillingsjälar

MM_Och när våren kommer så kanske jag åker till Bromölla igen.

A-S:Det är roligare omdu är där, även om det innebär att jag får sitta på min egen stol.

2008-08-31 @ 20:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0