Vi gratulerar!

Idag är det en stor dag. Det har nämligen gått exakt 18 år sedan telefonen ringde hemma i min studentetta i Växjö. Det var sent på kvällen och jag var precis hemkommen från min första "PFISK-iad".
Det var min storasyster som ringde och berättade att jag blivit moster (för allra första gången)till en liten tjej - Jennifer.
Jag fick äran att bli hennes Gudmor och som sådan har jag haft det huvudsakliga ansvaret för hennes kristna uppfostran. Som jag slitit med denna uppgift!! Men så har det gett resultat också. Hon har vuxit upp till en klok och begåvad ung dam. Det finns säkert de som skulle påstå att det skulle ha blivit så ändå, men jag vet nog......

Men idag blir hon myndig och jag kan anse uppdraget vara slutfört. GRATTIS JENNA! Hoppas att du får en kanondag. Som vi önskat vi kunde vara med, men jag räknar med fullständig rapport på bloggen.

Fyller år idag, 40 för att vara exakt, gör också min kollega från min mest upproriska tid någonsin. Djurrättsaktivisten, bibliotekarien och Dolly-Parton-fantasten.Ulrika, eller Grönabönan, som hon kallar sig i bloggvärlden. GRATTIS DU OCKSÅ!!!!! Hoppas att din stora dag blir en minnesvärld och fantasktisk dag.

Inte nog med det:familjens goda vänner har en son, Calle, som fyller 4 år idag och min barndomskamrat Inga-Lill fyller 39 idag. GRATTIS!

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Och här gick man i tron att det var en helt vanlig söndag! Så var absolut inte fallet, förstår jag nu. Grattis till alla...

2008-04-27 @ 17:44:09
URL: http://ekelundskan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0