Begränsad målgrupp

Jag prenumererar på månadsmagasinet "Må bra" som är en av de få tidskrifter jag läser regelbundet. Titt som tätt medföljer någon present med tidningen. En bok eller en hudkräm eller annat. Men senaste numret tog priset, då var gåvan en "TENA Lady Mini Magic" (låter som ett bilmärke, typ) som är 8 gånger torrare (än vadå? Bosse Ringholm?)

Jag undrar bara:Hur tänkte dom? Trodde de att man skulle bli glad och slita av sig paltorna direkt för att testa? Eller tror de att tidningen är så rolig att man skrattar tills man kissar på sig? Eller är det jag som missförstått allt, att tidningen egentligen är en medlemstidning för Föreningen För Inkontinenta?

Är det inte så att om man är i behov av den typen av produkter så går man väl och köper det. Är man inte så testar man väl inte bara för att det är gratis? Nej, man slänger det! Jag blir allvsrligt irriterad över meningslöst resursslöseri av detta
slag. Inte bara med tanke på alla Lady Mini Magic som slängs utan också för det faktum att tidningen måste plastas in enbart pga alla medföljande skitgrejor man inte prenumererar på.

Jag är också förbryllad över all tv-reklam för
t ex vårtmedel och fotsvampssalva. Kan det verkligen löna sig? Tv-reklam kostar asmycket pengar, men vårtmedel köper väl ändå bara en begränsad mängd människor, de som behöver det?
Visst händer det att även jag shoppar loss och kommer hem med saker jag egentligen inte behöver, en tröja, en vas eller en cd-skiva med panflöjt, men aldrig någonsin har jag kommit hem med vårtmedel eller TENA Lady Mini Magic bara för att jag drabbats av köplust.

Är jag helt ensam om detta, eller?

Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Ekelundskan

Jag prenumererar på Amelia - och där får man oftast bara hudkräm. En Lady Mini Magic hade piggat upp. Däremot har jag både vårtmedel och salva mot fotsvamp i medicinskåpet. Naturligvis av det fabrikat som annonserar på tv...
Kram!

2008-04-25 @ 07:45:36
URL: http://ekelundskan.blogg.se
Postat av: Totte

Ha, ha, ha... Du har så rätt. Men, jag hade nog ändå provat Lady Mini Magic om jag hade fått en... Vårtmedel och fotsvampmedel går absolut inte in i
kategorin "bra att ha-grejer". Utgångsdatumen passeras förmodligen innan man har behov av att använda det...

2008-04-26 @ 18:56:22
URL: http://thomasjalkling.blogg.se
Postat av: Petra

Jo, vi tar den på valborg!! Så kan ni passa barnen...
Puss o kram

2008-04-26 @ 22:20:00
URL: http://jalkling.blogg.se
Postat av: Agneta

Totte:Du har tur. Ännu har jag inte slängt min TENA LAdy Mini Magic, så du skall få den av mig på valborg. Släng den bara inte på elden om den är använd.

Petra:Absolut kn vi göra det. Vi väntar nog till älgjakten!

2008-04-26 @ 22:55:10
URL: http://gladjebloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0