Ola och målaren

Som jag berättat så håller vi på att renovera köket och ankomsthallen lite grann. Det är fortfarande inte klart. Men i morgon kommer målaren, det ska bli trevligt.
En god vän har så tjänstvilligt lovar hyra ut sin måleriske make till oss några timmar under morgondagen. Hon har t o m erbjudit oss att han kan utföra allehanda hushållsnära tjänster när han ändå är här. Och mer hushållsnära än en familjs kök kan man inte gärna komma, så frågan är om det blir ROT- eller RUT-avdrag vi skall göra.
Nåt utav det blir det eftersom vi inte gärna anlitar svartbyggare och än mindre fuskbyggare, för då kommer kanske Martin Timell och Lennart Ekdahl hit och filmar när vi sitter i soffan och gråter.

Sedan blir det att shoppa loss på köksskåp, kakel och lådknoppar. Och så vill jag ha ny spis, en sån där modern en med appar i stället för vred. Har hört att Kalles Kaviar har gjort en äggkokarapp som man kan använda för att veta hur länge ett ägg skall koka för att få kallas hårdkokt. En sådan skall jag definitivt ladda ner om vi köper en ny spis.

Fast en ny spis är förstås ganska dyr så vi får väl se om vi har råd. För varken jag eller maken var nämligen med på någon bild på Aftonbladet i veckan under rubriken "De tjänar mest där du bor". Däremot var det bilder på Camilla Läckberg, Lars Adaktusson och Naomi Rapace. Men det är bara det att ingen av dem bor där jag bor. Ola Rapace däremot, hade gärna fåt bo där jag bor.
Fast han hade kanske inte trivts med att bo i ett hus där frysen står i vardagsrummet, ytterkläder och grytor förvaras på samma ställe och bara gipsskivor på köksvggarna. Men det är förstås bara tillfälligt, för i morgon kommer målaren.

Kram
Agneta




Kommentarer
Postat av: Målarens fru

Hej kära, söta Agneta!

Jag hoppas min man har landat hos er och att han fortfarande uppför sig så exemplariskt som jag bett honom göra...

Det är viktigt att man har "social kompetens" även om man väljer ett hantverksjobb.

Sonen har nämligen fått för sig att om han väljer måleribanan är detta "the easy way" till framtiden. Man behöver varken plugga eller kunna så värst mycket...

Maken - som jobbat i yrket sedan han i sin tur var 16 år - vet ju att så enkelt är livet ju faktiskt inte.

Man behöver "social kompetens"...

Och denna måste man bättra på varje dag!

Så mycket som händer runt omkring i verkligheten.

Ta mig själv som exempel: jag har inte jobbat på över två år (av ren lathet, såklart...) och hade ingen aaaning om "äggkokar-appen" men jag kan slå vad om att maken har full koll på att denna finns och det skulle inte förvåna mig om det är denna dottern använder sig av vid äggkokningen varje morgon. Roligt tycker hon att det är i alla fall...



Ja - vad ville jag komma fram till med denna kommentar?

1: Hälsa min man

2: Man lär så länge man lever

3: Var snäll mot min man

4: Om du får för dig att börja jämföra telefoner med honom får jag be dig se till att han "stämplar ut" först - börjar han snacka om detta kan han nämligen hålla på i evigheters evigheter och han går helt "upp i" det han pratar om.



Många kramar

2012-03-15 @ 08:27:10
URL: http://ekelundskan.blogspot.com/
Postat av: Agneta

Jag har nu kommit hem och beskådat din mans arbete. Dock har jag inte kunnat beskåda din man i arbete eftersom jag hann åka innan han hade börjat arbeta och han hann åka innan jag slutat arbeta.

Men jag är väldigt nöjd så här långt och ännu bättre lär det vara i morgon när jag kommer hem. Men jag tror inte att han kokt några ägg, men det hade vi inte heller räknat med.

Men jag ser fram emot hans ankomst i morgonbitti.



Kram tillbaka

2012-03-15 @ 17:23:54
Postat av: Vendela

Hejsan Agneta,

du skriver så underhållande! Vad fint att du målarhjälp och nytt kök. Du känner inte för att visa upp det på Byggla.se? Det är bara att maila mig så berättar jag mer. Vill du bli en bygglare får du en liten present. Ha en fin fredag! :)

Mvh

Vendela på Byggla

2012-03-16 @ 09:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0