Den som saade kan vaade.

Jag trodde absolut inte att jag skulle vara den första som insett likheten mellan Asange och Tolgfors. Men när jag efter att jag skrivit förra inlägget roade mig med att googla på de båda herrarna så fick jag typ en miljard träffar på artiklar där bådas namn förekom.
Och alla hade de det gemensamt att det i dem påtalades den slående likheten mellan dem. Några påstod t o m att de var tvillingar som skilts åt på BB.

Nu har det ju inte gått så bra för tvillingarna på sistone och det är medias fel om man får tro dem själva. Ingen av dem tänker tanken att det skulle kunna vara så att de gjort bort sig å det grövsta och att det är därför media jagar dem. Precis som Juholt.

Däremot vet jag inte om Loraine och Svenne gjort bort sig och därför jagats av media men kanske av autografjägare.

En som däremot jagas av autografjägare och som gjort bort sig mot dem är Eric Saade. Han har som bekant beslutat sig för att ta 1500:- för varje autograf och idolbild fansen vill ha.
Vilket innebär en hel årsinkomst för hans minderåriga fans.
Det som den gode Saade tydligen missat är att ingen stjärna är stjärna av egen kraft utan det är fansen som gör dem till stjärnor. De är helt beroende av sina fans för sin försörjning och av arrangörer som anlitar dem. Och man biter inte den hand som föder en.

Jag har genom arbete och hobby anlitat åtskilliga kulturarbetare de senaste 12 åren och 99 % av dem är väldigt trevliga. De som inte är det går liksom bort och får aldrig mer komma tillbaka. För oavsett om de är musiker, komiker eller något annat är de inte ensamma i sina branscher, det finns alltid någon annan att anlita.

Ingen, utom Kungen, är ensam i sin bransch och honom anlitar man varken som musiker eller komiker. Däremot har han gjort bort sig och jagats av media, men han skriver inga autografer. Inte ens för 1500:- stycket.

Kram
Agbeta


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag e oxå tillbaka, iaf för ett par inlägg.....

2012-04-06 @ 22:28:34
URL: http://jh73.wordpress.com
Postat av: Agneta

Åh vad roligt Jessica, då måste jag gå in och titta.

2012-04-08 @ 21:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0