Cyklar och agenter

Min man, produktchefen ni vet, uppmanade mig till att blogga ikväll. Det är ju gulligt av honom att uppmuntra mig till sådant, även om jag tror att det egentligen handlar om att slippa konkurrens om fjärrkontrollen eller att slippa få Sportspegeln ackompanjerad av mina snarkningar.
 
Problemet är väl att hitta något vettigt att skriva om, eller vettigt och vettigt, men något att skriva om i alla fall. Fast idag var det inga problem för SÄPO gav mig så bra uppslag idag.
Tänk att de som är agenter har tema James Bond. Det är ungefär som om vi kommunanställda skulle ha tema Svinarp, lite som att klä ut sig till sig själv liksom. Och det märkliga är att det blir så dyrt när man bara är sig själv, för en kväll.
Men det är lite intressant att spekulera i vilka andra teman som skulle kunna bli aktuella i olika sammanhang.  Vårdcentralen skulle såklart kunna ha tema Greys Anatomi och Migrationsverket ha tema Robinson. Ja ni ser själva, det finns många möjligheter att göra parodi på sig själv. Bara fantasin sätter gränsen, i alla fall på SÄPO där varken pengar eller etik utgör något hinder.
 
Nu till något helt annat. Maken och jag har varit ute och cyklat ikväll. Ni vet sådant som medelålders par gör när de vill prova något nytt tillsammans, som inte är för jobbigt för kroppen. Då lärde han mig att man visst det kan använda samtliga sju växlar på cykeln och inte bara de tre första, tydligen lite beroende på om det är uppför eller nerför man cyklar. Själv har jag varit lite mer inne på att man hittar några favoritväxlar som man sedan håller sig till, vad som än händer, och att de övriga växlarna är lite mer som någon av alla dessa funktioner som finns på mobilen eller datorn men som man aldrig använder.
 
Så visst kan jag förstå honom när han tycker att jag skall ägna mig åt att blogga och att han sköter fjärrkontrollen.
 
Kram
Agneta
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0