Hur svårt kan det va?

Även om jag bär grisnamn tycker jag inte att det är fint att gå omkring på ICA och lukta svinstall. Jag tycker t o m att det är ett svinaktigt beteende om ni ursäktar ordvitsen.
Men häromdagen när jag var och handlade så stod det en man framför mig i kön och bara stank av gris och gödsel. Jag tycker att det är nonchalant och oetiskt mot såväl personalen som mot andra kunder. Tänk att han går där med sina skitiga kläder och händer och klämmer på samma varor som jag kanske tänkt köpa.

Alla duschar vi väl någon gång i anslutning till arbetet. En del innan man går till jobbet, andra efter man varit där. Och hur hårt det än kan låta så tycker jag att det är vars och ens skyldighet att hålla reda på vilken kategori man själv tillhör. Men en enkel tumregel kan vara att om man arbetar med människor duschar man innan man går till jobbet, men om man däremot jobbar med djur så duschar man efter jobbet. Direkt efter, för att vara exakt. Om man däremot jobbar med maskiner behöver man inte duscha alls.

Hur svårt kan det va?

Kram
Agneta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0