Tacksam för svar

Idag har vi varit i Kristianstad och bl a handlat boxningstillbehör till sonen. Det verkar som om han menar allvar med sin boxningssatsning och jag antar att jag bara har att glädjas över att han äntligen hittat en motionsform han gillar.
Dock har jag uppriktigt svårt att komma över att man valt att trycka upp begravningsbyråns logga på baksidan av medlemskortet. Det hade väl fått gå inne i idrottshallen eller så, men inte som ensamt företag på medlemskortet. En 10-åring skall inte behöva gå med begravningsbyråns logga i plånboken bara för att han valt att börja med boxning.

Eftersom jag vet att ni läsare är kloka människor vänder jag mig i förtroende till er med följande frågor: är det jag som är överkänslig som reagerar på detta och om inte, tycker ni att jag skall påpeka det olämpliga i det hela för någon ansvarig i klubben?



Kram
Agneta

Kommentarer
Postat av: Anette

Hej kära!

Du har så kloka åsikter.

Att ha begravningsbyrån som enda betalande sponsor på medlemskortet hos en boxningsklubb är MYCKET olyckligt. För oss människor i 25+ åldern är det enbart något att skratta åt, men för människor i -25 åldern är det totalt opassande.

Jag tycker absolut att du ska ta upp det hela med ansvariga i klubben. Dock är jag inte säker på att du får så stort gehör - de är ju trots allt i behov av sponsorer och jag skulle bli förvånad om det stod en lång kö av intresserade sådana utanför lokalen. Troligtvis äger/jobbar någon aktiv människa där, och därför har det blivit som det blivit. Men jag tycker absolut du ska ta upp det olämpliga i situationen.

Loggan passar heller inte så bra på mattan eller runt rinken (heter det rinken?), så jag vet egentligen inte riktigt var man skulle kunna tänka sig ha deras reklam.

Och när jag tänker efter - vem går egentligen och tänker "ja, dom ska jag anlita när jag dör...".

Nej, svåra frågor. Svåra svar.

Men jag önskar sonen lycka till och hoppas att alla armar, näsor och övriga ben i kroppen behålles kontakta. Och jag håller med dig i att det är en mycket bra motionsform. Men det är å andra sidan joggning också...



Saknar er!

Massor av kramar.

Tess hälsar.

Love!

2010-02-06 @ 17:28:34
URL: http://ekelundskan.blogg.se/
Postat av: Svåger Råger

Jag är LIKgiltig i frågan...

2010-02-07 @ 19:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0